Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Pozdravna reč na otvaranju naučnog skupa "Delo Petra II Petrovića Njegoša"

Komentari (17) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 21 mart 2009 19:41
Vitomir
Slušao sam jednog univerzitetskog profesora kako, sve u superlativu, govori o svom školskom drugu, aktuelnom Vladici bačkom G. Irineju. Još kao gimnazijalac se isticao izuzetnim vrlinama i nagovestio velika dela.
Molimo se Gospodu da Vladici podari dug život i dobro zdravlje kako bi nas, pored ostalog obradovao i svojom studijom o biblijskom nadahnuću Njegoševe teologije, kosmologije i antropologije.
Preporuke:
0
0
2 subota, 21 mart 2009 22:42
Što se tiče nacionalne pripadnosti
Mogu da se batrgaju i koprcaju koliko hoće, Njegoš je bio Srbin, ako i nije po etničkoj pozadini onda po svom izboru, svejedno kako. A i šta je drugo mogao da bude, Milogorac?
Preporuke:
0
0
3 nedelja, 22 mart 2009 18:32
Perica
Njegos je bio hriscanin, pravoslavac. Sve drugo su mu drugi dodavali iz golog interesa i nista vise.
Preporuke:
0
0
4 nedelja, 22 mart 2009 21:07
Nikola Marinković - Epistola ad Perica
Aj druže Perice, dokaži! Ili si ti jedan od onih koji vole da misle kako će sujetnom opaskom zatalasati neki sajt, a posle se smejati čitajući komentare.
Ps. Povlačim reč ako dokažeš svoju tvrdnju!
Srdačan pozdrav!
Preporuke:
0
0
5 ponedeljak, 23 mart 2009 10:38
brm
Njegoš je bio 1)hrišćanin (pravoslavni)
2) Srbin po narodnosti
3) Crnogorac po nacionalnosti, tj. uz sv. Petra cetinjskog utemeljivač crnogorske nacije
Prosto ..sem za one polaznike političke škole u Kumrovcu koji brkaju narod (u celini) i naciju (politički narod konkretne države), veroispovest i narodnost, nacionalnost i regionalnu pripadnost, narod i socijalni položaj (srblji i vlasi)...a takvi se broje milionima..
Preporuke:
0
0
6 ponedeljak, 23 mart 2009 15:24
aleksandar
Za Pericu.
Kako Perica zamišlja Njegoša.
Kao isključivo pravoslavca i hrišćanina. Ma da, Vladika je sigurno bio "europljanin i intelektualac", "mondijalista", "demokrata". Verovatno bi Vladika da je živ "priznao" Kosovo kao ovi sadašnji "pravoslavci i hrišćani" na čelu novopečene Duklje, pardon Crvene Hrvatske.
Ništa Kosovo i čuvena bitka koje je opevao u svim svojim delima, ništa Miloš Obilić čijem se junaštvu vazda divi i poredi ga sa Ahilom, ništa Srbi "na koje se Bog dragi ražljuti za njihova sagriješenja", ništa Karađorđe koji je njegov brat, ništa Ogledalo srpsko. Ništa što celo Njegoševo određenje, njegovo biće, ono što je on u suštini (a i biće tadašnjih Crnogoraca a ne ovih današnjih "montenegrina" i prokatoličkih procrvenokroatskih"dukljana") počiva na Kosovskom mitu i zavetu, i na kosovskom junaštvu, koji su naravno SRPSKI a kakvi bi bili inače. Osim ako Perica ne misli (kao istaknuti ldp "intelektualac" i mudrac Nenad Prokić) da je Kosovski boj bio bitka u kojoj su se tukla "neka tamo dva feudalca".
Tako je Perice.
Verovatno je Vladika sam sa sobom manipulisao u svojim delima. Biće da je tako.
Preporuke:
0
0
7 ponedeljak, 23 mart 2009 16:08
Nikola Marinković
Da, ali nedovoljno. Nacija nije samo politički narod jedne države. Onda bi morao da prihvatiš da Srbi iz Srbije i Srbi iz Republike Srpske nisu ista nacija. Osim toga, naciju ne određuje samo država. Tu postoji i tržište (sumnjam da se o tome može govoriti u Njegoševo doba), zajednička kultura (teško da je različita), verosipovest (ista) kao i književni jezik (isti). Prema tome, crnogorska nacionalnost zapravo postoji tek možda od zasedanja u Jajcu.
No, ovako je već zanimljivije.
Preporuke:
0
0
8 utorak, 24 mart 2009 11:16
brm
Nikola, crnogorska nacionalnost može da postoji samo onda kad postoji samostalna demokratska država (ili na putu da to bude kao što je bila pod emancipatosrkim vođstvom Njegoša i sv. Petra cetinjskog)..ni uoči ni poosle jajca CG nije bila samostalna a kamoli demokratska prema tome nije mogla da postoji ni CG nacija...ne postoji ni sada zato što CG nije demokratska država i nema oformljen politički narod već samo skupine zavađenih podanika....Srbi iz Srpske, CG (Crnogorci)i Srbije (Srbijanci) JESU različiti politički narodi (nacije)samim tim što žive u različitim državama...postaće ponovo isti politički narod u momentu ponovnog ujedinjenja..a dotada čuvajmo ono što ćemo da ujedinimo.. i srpski narodnosni identitet u njima..
Preporuke:
0
0
9 utorak, 24 mart 2009 12:37
Milorad
Zanimljivi su mi ovi evropejanci, vatikanorimski đaci i crveni đavoli.Mogu da se krčkaju o bosanskom loncu,jer mi gustiramo na šporetu svome.
Oni koji Njegoša ne razumiju, očito ni sebe razumjeti ne umiju. Takvi su ti oni iz početka.
Preporuke:
0
0
10 utorak, 24 mart 2009 22:55
Gaga
Petar Petrović Njegoš, kao i čitava dinastija Petrović, predstavljaju važne ličnosti u srpskoj istoriji. Sam Njegoš je jedan od najvažnijih srpskih istorijskih ličnosti, verovatno uz Karađorđa, Miloša Obilića,Svetog Save ...
Napori Đukanovića da istisne srpski karakter Crne Gore nema uporište ni u čemu drugom, do u geopolitičkim interesima SAD da suzbiju srpski interes na Balkanu i po tom pitanju sponzorišu svaku akciju u tom pravcu... Bez te pomoći i sponzorstva rivalitet između kralja Nikole i dinastije Karađorđević, isključivo u borbi oko trona, ostalo bi uspomena u istoriji, kakvih recimo ima u Italiji posle ujedinjenja, Nemačkoj i dr. Naravno ne treba zaboraviti ni Tita koji je opet u nameri slabljenja srpstva (verovatno uz nečije sufliranje, pogodite čije), pored niza drugih poteza, formirao SR Crnu Goru i čak stvorio dekretom crnogorsku naciju, koja tada na sreću nije uzela maha, kao negacija srpskog identiteta ogromne većine Crnogoraca. Đukanović i njegovi sponzori nisu sigurni u konačan uspeh svoje misije negiranja srpskog identiteta Crne Gore. Stoga se u tom pravcu tolerišu sva nedemokratska sredstva i potezi..., ali do daljnjeg to je neizvestan poduhvat, i dosta zavistan od međunarodnih okolnosti.U svakom slučaju Njegoš i njegova ideja će ostati i dalje svetionik ne samo srpskom narodu u Crnoj Gori, već i srpskom narodu i njegovim budućim pokolenjima u celini...
Preporuke:
0
0
11 utorak, 24 mart 2009 22:59
Nikola Marinković
Da, vidiš, ta ti nije loša. Jedino se bojim da uz ovakvo stanje stvari može doći do kolizije interesa Srba iz te tri države, što nikako ne valja. A o ujedinjenju! Bože zdravlja, biće ga. Mada, tvoja jako interesantna definicija nacije kao političkog naroda podrazumeva da taj narod može nešto da odlučuje, da njegov izbor (kolektivni, putem izbora, referenduma...) ima neku ppolitičku vrednost i da nije proizvod manipulacije i prisile bilo zastrašišvanjem ili nekim sličnim metodom. Jesi li siguran da to uopšte može da se razvije? Čini mi se da tako nešto nisam zapazio. Nadam se da se varam.
Preporuke:
0
0
12 sreda, 25 mart 2009 10:16
brm
Nikola, DOLAZI do kolizije interesa nažalost i protiv toga treba da se borimo..npr, ako se u srpskoj Vojvodini boriš protiv majorizacije manjina a to forsiraš u srpskoj CG suflirajući iz Srbije..ili ako CG u ime srpstva ne priznaješ u celini kao srpsku državu, tražeći za Srbe manjiinska prava, kakvu poruku šalješ ljudima u republici Srpskoj?..zašto su onda oni ratovali i ginuli?...moramo usaglasiti bar osnovne ciljeve a ne posmatarti izolovano Srpsku Srbiju i CG
slažem se da i u demokratskim sistemima uvek ima manipulacija o kojima govriš, ali bar imaš inistitucionalni osnov da se prootiv toga boriš
Preporuke:
0
0
13 sreda, 25 mart 2009 18:27
Nikola Marinković
E vidiš, stvar je u tome što ne postoji jedinstvena nacionalna politika - jer nije prioritet! Čini mi se da su odnosi sa dve države koje spominješ više plod nekakve sinhrone improvizacije, nego dugoročne strategije. Znaš i sam kako sufliranje ionako podeljenim predstavnicima srpskog naroda u CG (koliko ova sintagma zvuči nesuvislo) nije uvek bilo jednoznačno, kao danas. Osim toga, niti za jedno pomenuto pitanje ne postoji politički konsenzus. Pa Srpska lista se raspala. Osim toga, ne znam da li se o CG može govoriti kao o srpskoj DRŽAVI (u smislu institucije), mada jeste vekovni srpski kulturni prostor, pa i tradicionalna državna teritorija (koja to nije prezentno). Jedini osnov politike mora biti da je i CG država srpskog naroda, iako nije srpska nacionalna država, kao što nije ni Srbija. Da bi se stiglo do naše zajedničke želje - nacionalne države, potrebno je vaspostaviti to kao prioritet, što, bojim se nije moguće sada, a nema ni političke volje da se napravi makar dugoročna strategija. Pozdrav!
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 26 mart 2009 01:30
Boris Bulatovic
Srpstvo bez Crne Gore je nezamislivo..Tih 250 000 sto se izjasnjavaju kao srbi u CG sada pored nevidjene harange Mila,Sveta Marovica (on je daleko najgori)Solane,Oli Rena,NATO pakta i De Kop Shefera,Vatikana,i svjetske judeomasonerije ,su najekstremniji srbi ...ne bojte se za srpstvo u CG..I da ih ostane 5000,to bi bio bastion srpstva i pravoslavlja..Lovcen sa Njegosem je Tvrdjava srpstva prema katolickom Jadranu..Milodukljani Njegosa i ne pominju..ne smiju..
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 26 mart 2009 14:44
brm
"Jedini osnov politike mora biti da je i CG država srpskog naroda, iako nije srpska nacionalna država, kao što nije ni Srbija. " ali ako TO ne postanu džaba je što imaju srpsko ime....zar nam nije dosta Jugoslavija u kojoj su "živeli svi SRBI"ali nije bila srpska pa je više Srba asimilovano u druge narode za tih 90 godina nego u celokupnoj istoriji
Preporuke:
0
0
16 ponedeljak, 30 mart 2009 01:19
Kukolj Milan
Mala zamjerka, opet se izvinjavam jer neznam do koga je, da ovakve blagorodne rječi ne dopiru do uha koje vapi i moli za ovakvim blazenstvom. Cinjenica je nadam se da se neljutite jer ov su moje iskrene misli, samo u namjeri da odagnam sjenku zaborava koju nam drugi servira o njihovom poštenju kao i primicanja činjenica ka vulkanskom grotlu, koji svakog momenta može da se aktivira. Imao bi mnogo toka kazati i reci ali je dovoljno kako bi vam skrenuo pažnju u najboljoj namjeri da je sada najpotrebniji marketing istine u moru laži. Srdačno vas sve pozdravljam i želim Vam svako dobro, dug život dobro zdravlje. Akademski vajar Milan Kukolj Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
Preporuke:
0
0
17 utorak, 31 mart 2009 01:30
Nikola Marinković
A kako bi ti izdejstvovao da npr. Crna Gora postane srpska nacionalna država? Zna se ko naručuje pisanje ustava. Iskreno preporučujem Gramšijev metod - dug marš kroz institucije. Pa dogodine na Gazimestanu!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner